Logo.gif (28367 bytes)
wpe38.jpg (1756 bytes)

A részletes program olvasásához kattintson ide

2000. október 18. 20.00

Szkéné Színház
XI. Műegyetem rakpart 3.

KOMPmÁNIA
ROMANCE
avagy kétségbeesve keresem idillt!
rendező-koreográfus: Csabai Attila

Díszlet-jelmez: Xabay, Károlyi Balázs
Zene: montázs a 20-as évektől napjainkig

Koreográfus: Csabai Attila
Alkotótárs: Ladjánszki Márta

Szereplők:
Csabai Attila, Ladjánszki Márta,
Károlyi Balázs, Rácz Eszter,
Szász Dániel, Gergye Krisztián

 

Romance - KOMPmÁNIA

 

Az előadás klipek sorozata, valami revüféle artisztikusan kikristályosodott alakja. Csordultig telünk búval, derűvel, nevetéssel és örömmel, rejtőzködő rémülettel, bóbiskoló döbbenetté szelídült felháborodással, szenvedéllyel meg gyásszal, izgalommal, mindennel. Van benne tangó (zokni-, illetve harisnyatartóban csak lábakkal), van egy néma, szomorú, talán beteg test - egy másik gördülős széken -, ami/aki aztán ott maradt ránk meredve a csendben, sárga parókában és sárga alsóban, száján tapasszal a pislákoló fényben. Van arc nélküli csuklyás primadonna, talpig vörösben, aki a testével énekelt áriát. Van két csókos szájú, angyali fehér parókában pózoló szempilla-rekorder. Látunk vetkőző úriembert harakiri előtt beretvaéles késsel akrobatikázni, mögötte meg ott volt a termék piaci típusa. Real & ideal show, találkozott kelet & nyugat. Aztán egy lány táncol izgalmas piros ruhában és hyper-extra-plussz holdjáróban, talán balett órán volt, míg a pasi a fotelban egy rakás szép, divatjamúlt, old-time-ninety's cipővel agonizált egy megható francia sanzonra. Vannak ruganyos falak, gumiajtók, egy fiú meg egy lány egyformán öltözve, feketén-fehéren, ostromolva szerelmükkel a határokat, a falakat, egymást meg a mi szívünket.

Farkas Boglárka -Ellenfény

 

A játszi ötletekre, effektekre épített számok tömkelegéből gyémántként ragyog ki Csabai és Ladjánszki kettőse: egyszerűségével, előadói hitelével, erejével ez az öt perc az előadás csúcsa. Sűrítve jelen van benne mindaz a mélység, amiről az eddigi klipek fecsegtek. Közvetlenül a színpad elején, egy falhoz támasztott és egy előtte fekvő heverőn kuporog egy férfi és egy nő. A férfi a semmibe meredve reszketve himbálja magát. A nő keserűen nézi, majd megpróbálja átölelni. A férfi előbb bágyadtan, majd fokozódó kétségbeeséssel tér ki a mozdulat elől, hogy a következő pillanatban már ő nyúljon a nő felé. Egyre vadabb forgószélként kapaszkodnak egymásba, forgatják és lökik el a másikat. Szenvedélyes birkózás kezdődik, nekifeszülések és elernyedések, felemelkedés és aláhullás - kétségbeesett keresése a másiknak, ugyanakkor a menekülés előle. A megtorpanás pillanataiban az egymásba mélyedő tekintetekben a kiszolgáltatottság, a tehetetlenség, a kudarc, a szégyenkezés keserűsége. A maszkok mögött az önmagát elvesztett személyiség tragikuma.

Szűcs Mónika -Ellenfény

 
Romance - KOMPmÁNIA
 
Romance - KOMPmÁNIA

 

Romance - KOMPmÁNIA
Romance - KOMPmÁNIA
 
Romance - KOMPmÁNIA

 

 

 

Romance - KOMPmÁNIA

Fotók: Molnár Kata