|
Lehet, hogy egy
talányos darabról többet mondhat el, ha a szöveg rejtélyeinek felidézése helyett a
benne feltárulkozó helyzeteket gondoljuk tovább? Sárkány Sándor ezen az úton indult
el, amikor arra a képtelen ötletre vállalkozott, hogy Mrozek Mulatságából groteszk
táncszínházi előadást rendezzen. Egy absztrakt verbális bohózatból egy
szótlan mozgáskomédiát. Egy játékossággal palástolt példázatból egy
bumfordiságot átszellemültséggel ellenpontozó színpadi látomást.
Tokai Tibor koreográfiája a
magyar néptánc alaplépéseiből indul ki, ezt ironizálja, alakítja groteszk
mozdulatokká. Sárkány Sándor rendezése a Mrozek-darab legfontosabb szituációit
emeli ki, ezeket bontja ki különféle etűdökben. A mozgásszínházi előadás szavak helyett képekkel beszél a hiányérzetekről, az illúzióvesztésről. Az üresség helyét kitölteni
igyekvő cselekvésvágyról. A képekre komponált játék csúcspontjai is
látomások.
Pusztán mozdulatokkal,
gesztusokkal teremetik meg a táncosok a karaktereket. Tokai Tibor kemény tekintetű,
határozott mozdulatokkal élő figurát alakít, ő az erős
ember, többnyire az ő
döntései lendítik tovább a történetet. Vati Tamás esetlen, igyekvő, szeretni valóan szerencsétlen
figurát formál, ő az
örök vesztes, a potenciális áldozat. Vislóczky Szabolcs visszahúzódó, magába
mélyedő alakot
játszik, akit egyértelműen az érzései irányítanak.
Kondorosi Zoltán -Ellenfény
|