|
Börcsök
öregasszony, tündér, gyerek, érett nő, férfi, boszorkány, maga az
Iglic. Mesék sztárja, aki egyetlen akaratvillantással kiléphet iglicségéből, hogy más bőrébe bújjon.
Az előadás nagy
részében főként a
más bőre látható, az iglicség a másság, az ismeretlen, az idegen szép mesei
metaforája párszor beemel minket saját világába.
Börcsök szánalmas és
félelmetes Iglic, vonzódik és retteg tőle az a két lány, akit már és
még nem kapott meg. Az átalakulás bravúrhalmaza mellett Börcsök játékának
legizgalmasabb vetülete, hogy egyszerre játszik az őt értőnek, Josie-nak, és az őt nem értőnek,
Lilynek. Játszik az értésről és a nem értésről...
Jákfalvi Magdolna - Színház
Eleddig főleg
külföldi előadásokon
életem át hasonlót, amikor a "minek az egész" kérdésre adható válasz
egyetlen szóba sűrűsödött: a színészért. Lusta
sztereotípiák után fölszabadító a különleges munkadarabbá cizellált szaktudás.
Nem kell címkével ellátni, nevetséges minden erőlködés, amely kimutatni véli, mitől határolódik el Börcsök
színészete; épp az teszi erőssé, amit magába sűrít az ősi
"sámántechnikától" az idült lélektani realizmuson át a legjobb bohócok,
kintornások, tűznyelők és lefúrt lábú szavalóművészek
fogásaiból.
Koltai Tamás - Élet és Irodalom
|