Logo.gif (28367 bytes)
wpe38.jpg (1756 bytes)

A részletes program olvasásához kattintson ide

2000. október 28. 19.30

Stúdió "K"
IX. Mátyás utca 9.

Stúdió "K"
Forgách András: A SZŰZ, A HULLA, A PÜSPÖK ÉS A KÉSEK
Színházi rekonstrukció két részben
Gabriel García Márquez Egy előre bejelentett gyilkosság krónikája
cím
ű regénye nyomán, Székács Vera fordításának felhasználásával

rendező: Fodor Tamás

Díszlet: Szegő György
Jelmez: Németh Ilona
Szcenika: Terray Barnabás

Díszlet-kivitelező: Budapest Art Stúdió
Mozgás: Deák Varga Rita
Fény: Fodor Gergely

A rendező munkatársa: Zubek Andrea

Szereplők

 
A falu plébánosa: Kiss Attila
A menyasszony: Eszes Fruzsina
A menyasszony anyja: Homonnai Katalin
A menyasszony bátyjai, ikrek és gyilkosok: Hannus Zoltán, Bogdán Árpád
Az áldozat anyja: Csabai Judit

A házvezetőnője: Topor Rita
A házvezetőnő kiskorú lánya: Homonnai Katalin

A falu elöljárója: Nádasi László
A felesége: Csabai Judit
Akit megölnek, és nem tudja, miért: Szabó Domokos

A barátja: Nyitrai Illés
Tizedes: Kiss Attila
Hentes és mészáros: Kiss Attila

A tejbolt tulajdonosnője: Topor Rita
Az áldozat menyasszonyának apja: Kiss Attila
Az egyik iker jövendőbelije: Csabai Judit
Vizsgálóbíró: Fodor Tamás
Egy arab boltos: Nádasi László
Bordélyházi madám: Homonnai Katalin

Vőlegény, az idegen: Csák Zsolt

 

wpe73.jpg (10226 bytes)

A Szűz: Angela Vicario, aki már nem szűz, ezért újdonsült férje visszaviszi az anyjához. A Hulla: Santiago Nasar, akit Angela mint elcsábítóját nevez meg, ezért a lány testvérei megölik. A Püspök: a gyilkosság napján a Karib-tengeri falu életét feldúló nagytiszteletű látogató, akinek a hajója a felfokozott várakozások ellenére ki sem köt a parton. A Kések: már jó fél nappal a tett előtt körbemutogatott bűnjelek, amelyeket azonban senki nem vesz elég komolyan. A bűnöst megölni kínos kötelesség, amelytől csak úgy lehetne szabadulni, ha valaki megakadályozná a tettet. De nem akad senki, aki útját állná a tragédiának. Pedig talán nem is Santiago Nasar a tettes.

Gabriel García Márquez stílusa - és Forgách András színpadi adaptációja - jól áll a Stúdió "K"-nak. A mozaikkockákból összeillesztett, párhuzamos szálakon futó elbeszélés színpadra állításának kedvez az a játékmód, amelyben kiemelt szerep jut a stilizálásnak, a miliőteremtésnek, a játékosságnak, és amely a nézői fantázia alkotó együttműködésére alapoz.

Dömötör Adrienn -Ellenfény

Fodor Tamás jóvoltából számtalan apró csodát láthatunk. A tucatnyi szereplő mozgatásával, képekbe rendezésével varázsütésre rajzol helyszíneket. Hétköznapi tárgyak lényegülnek át tökéletes kellékké: így lesz volánná egy megcsavart porszívócső, be is ülnek mögé az utasok, fel is bőg a motor (mármint a porszívóé), így jelenik meg néhány lelógó kendő félrehajtásával az arab árus, és már a bazárban vagyunk. Fantasztikus, ahogy a hosszú évtizedek után a menyasszonyához visszatérő Bayardo a kezébe adott egyetlen bottal a szemünk előtt öregszik meg. Megrázóan "valódi" a máskor oly suta színi gyilkosság is, ahogy a fivérek stilizált játékukban ritmikusan döfködik a padlót. Nagyszerű, elemelt játék a boncolás is...

Perényi Balázs - Zöllye

wpe74.jpg (16541 bytes)
wpe75.jpg (13733 bytes)

Fotók: Ilovszky Béla