|
A Szűz: Angela Vicario, aki már nem szűz, ezért újdonsült férje visszaviszi az anyjához. A Hulla: Santiago Nasar,
akit Angela mint elcsábítóját nevez meg, ezért a lány testvérei megölik. A
Püspök: a gyilkosság napján a Karib-tengeri falu életét feldúló nagytiszteletű látogató, akinek a hajója a
felfokozott várakozások ellenére ki sem köt a parton. A Kések: már jó fél nappal a
tett előtt
körbemutogatott bűnjelek,
amelyeket azonban senki nem vesz elég komolyan. A bűnöst megölni kínos kötelesség, amelytől csak úgy
lehetne szabadulni, ha valaki megakadályozná a tettet. De nem akad senki, aki útját
állná a tragédiának. Pedig talán nem is Santiago Nasar a tettes.
Gabriel García Márquez stílusa - és Forgách
András színpadi adaptációja - jól áll a Stúdió "K"-nak. A
mozaikkockákból összeillesztett, párhuzamos szálakon futó elbeszélés színpadra
állításának kedvez az a játékmód, amelyben kiemelt szerep jut a stilizálásnak, a
miliőteremtésnek, a játékosságnak, és amely a nézői fantázia alkotó együttműködésére
alapoz.
Dömötör Adrienn -Ellenfény
Fodor Tamás jóvoltából számtalan
apró csodát láthatunk. A tucatnyi szereplő mozgatásával,
képekbe rendezésével varázsütésre rajzol helyszíneket. Hétköznapi tárgyak
lényegülnek át tökéletes kellékké: így lesz volánná egy megcsavart porszívócső, be is ülnek mögé az
utasok, fel is bőg a motor (mármint a
porszívóé), így jelenik meg néhány lelógó kendő félrehajtásával az arab árus, és már a bazárban vagyunk.
Fantasztikus, ahogy a hosszú évtizedek után a menyasszonyához visszatérő Bayardo a kezébe adott egyetlen bottal a
szemünk előtt öregszik meg. Megrázóan
"valódi" a máskor oly suta színi gyilkosság is, ahogy a fivérek stilizált
játékukban ritmikusan döfködik a padlót. Nagyszerű, elemelt játék a boncolás
is...
Perényi Balázs - Zöllye
|