Mit értünk környezeti nevelési mintaiskola alatt?

Vissza a PÁLYÁZAThoz

Hiány van hazánkban olyan iskolákban, amelyek egy-egy régió számára környezeti nevelési mintaként szolgálhatnak, s e mellett még arra is van lehetőségük, hogy ezt a minta-szerepet hatékonyan szét is sugározzák az adott régió más iskolái számára. Szeretnénk ezért segítséget nyújtani néhány iskolának ahhoz, hogy két-három év alatt regionális környezeti nevelési mintaiskolává váljanak.

Mindehhez először körvonalazni kell, hogy mit is értünk “mintaiskola” alatt. Az alábbiakban leírjuk, hogy – megengedve a szó másféle értelmezését is – a mi elképzelésünk szerint optimális esetben milyen egy környezeti nevelési mintaiskola.

Egy ideális környezeti nevelési mintaiskola mindenképpen olyan, amely

Nézzük részletesebben ezeket a szempontokat!

Személyi szempontok

Az itt dolgozó pedagógusok általában felkészültek az alábbi területeken

  • - tantárgyközi programok
  • - terepgyakorlatok, táborok
  • - akciók, kampányok
  • - találkozók, kisebb konferenciák

Az itt dolgozó pedagógusok általában rendelkeznek az alábbi készségekkel:

Az itt dolgozó nem-oktatók (gondnok, takarítók, konyhások stb.)

Tárgyi szempontok

Az iskolaépület

Szálláshely

A mintaiskola egész évre nézve biztosítani tudja a megfelelő szálláshelyet:

Az iskola felszerelése

Tartalmi szempontok

Az iskola saját nevelőmunkája

Az iskola minta-szerepe és továbbképző munkája

A környezeti nevelési mintaiskola évközben – és a nyári foglalkozásokon is – nyitva áll (előzetes egyeztetés alapján) a látogatók előtt