NÉV | SZÉKHELY | TÉMA | TÁMOGATÁS Ft |
1. sz. Általános Iskola |
Mezőberény |
Zökkenőmentes átmenet, kudarcmentes tanulás, élményszerű, a gyerekek életkori sajátosságaihoz igazodó iskolai oktatás és nevelés Freinet-módszerrel. |
200,000 |
1. sz. Kálvineum Utcai Óvoda |
Hajdúböszörmény |
A Lépésről lépésre óvodai program megvalósításához szükséges feltételek folyamatos bővítése és továbbfejlesztése. |
100,000 |
1. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Nagykáta |
Az Óvodai nevelés a művészetek eszközeivel című alternatív program bevezetése. |
150,000 |
1. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Hajdúhadház |
Epochális rendszerű óvodai nevelési program |
145,900 |
11. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Nyíregyháza |
Alternatív pedagógiák szellemében nevelők együttműködésének segítése. A Freinet-szellemű nevelés terjesztése |
200,000 |
2. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Tiszaújváros |
Helyi program bemutatása és bevezetése. |
100,000 |
2. sz. Óvoda |
Nyíregyháza |
Sérült és fogyatékos gyermekek nevelése, fejlesztése a Montessori nevelési rendszer kiterjesztésével |
200,000 |
2. sz. Óvoda |
Kisvárda |
Tevékenységekbe ágyazott nevelés az életkori sajátosságok és szükségletek figyelembevételével |
150,000 |
8. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Dunaújváros |
Az élő népi kultúra bemutatása a népi kismesterségeken, a barkácsoláson, a természetes anyagokon és az idős embereken keresztül |
76,900 |
8. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Dunaújváros |
Mozgásfejlesztés lehetőségei az óvodában |
93,000 |
8. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Dunaújváros |
Dramatikus játékok, régi hagyományok tükrében, a művészetre nevelés eszközeivel |
70,000 |
Ahura Mazdao Waldorf Alapítvány |
Tatabánya |
A már működő Dunántúli Régió szakmai továbbképzési programja, nyári intenzív Waldorf-óvónő tábor. |
200,000 |
Ajtósi Dürer Úti Óvoda Tagóvodája |
Pécs |
A differenciált óvodai bánásmód program szélesebb körű megvalósítása, rendszeres kapcsolattartás pszichológusokkal, továbbképzéseken való részvétel |
57,000 |
Alsójózsai utcai Óvoda |
Debrecen |
Legfőbb cél a kisiskolásnak tűnő elemek, módszerek kiiktatása a nevelőmunkából |
200,000 |
Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda |
Egyházasdenge |
A környezeti nevelés összefüggése és egymásra épülése az óvodában és az iskola alsó tagozatán |
183,500 |
Általános Iskola, Aranyosapáti |
Aranyosapáti |
A hátrányok leküzdése, az indulási esélyek kiegyenlítése végett egy lazább időkeret létrehozása és a tananyag felépítésének módosítása |
300,000 |
Általános Iskola, Bercel |
Bercel |
Az iskolakezdés korai időszakában a személyiségfejlődés életkori kríziseinek kiküszöbölése az óvoda és az iskola átmenete között |
250,800 |
Általános Iskola, Egyházasgerge |
Egyházasgerge |
Sikertényezők, esély biztosítása az eredményes tanuláshoz, az életkori, egyéni sajátosságok, fejlődési ütemek figyelembe vételével |
226,000 |
Általános Iskola, Perbál |
Perbál |
A Jenaplan szellemében fokozott együttműködés kialakítása az óvodával. |
100,000 |
Általános Iskola, Szákszend |
Szákszend |
Az Ayres program bevezetése, amelytől a tanulók tanulási problémáinak, részképesség-zavarainak enyhítése, magatartásuk, fegyelmük javulása várható |
200,000 |
Általános Művelődési Központ Kikelet Óvoda |
Pocsaj |
A Lépésről-lépésre program folytatása |
350,000 |
ANK 1. sz. Általános Iskola |
Pécs |
Óvodaiskolai program folytatása |
400,000 |
Apáczai Csere János Nevelési Központ 2. sz. Óvodája |
Pécs |
Montessori jellegű didaktikai eszközök vásárlása. |
50,000 |
Apponyi téri Óvoda |
Szentes |
A környezet és a belső világ megismerésére nevelés Freinet szellemében |
100,000 |
Arany János Általános Iskola |
Oroszlány |
A Lépésről-lépésre program továbbvitele a 3-4. osztályba |
180,000 |
Arany János Református Gyakorló Általános Iskola JENA-PLAN Munkacsoport |
Nagykőrös |
A holland típusú Jena-plan oktatási-nevelési rendszer továbbfejlesztése 1-2. osztályban. |
200,000 |
Aranyalma Óvoda |
Káloz |
Az óvoda helyi nevelési programjának bevezetése |
150,000 |
Aranyalma Óvoda |
Káloz |
Kézműves műhely kialakítása |
260,000 |
Az Én Iskolám Alapítvány |
Pécs-Vasas |
A rogersi személyközpontú nevelés elvei szerinti óvodai programra épülő kisiskoláskori fejlesztés |
300,000 |
Bán Zsigmond Református Általános Iskola |
Tiszafüred |
Újonnan induló iskola hátrányos helyzetű tanulóinak felzárkóztatása, egyéni tempójú tanulásuk elősegítése. |
250,000 |
Bárczi Géza Általános Iskola és Középiskola |
Budapest |
Az integrált fejlesztés programja 1-4. évfolyamra |
200,000 |
Batthyány Lajos Általános Iskola |
Budapest |
Montessori program folytatásához szükséges szakmai továbbképzés. |
100,000 |
Bedőcs Károlyné |
Szombathely |
Mária Montessori pedagógiai elveire és a nevelés tartalmát hordozó eszközökre építve új típusú nevelés-oktatás megvalósítása |
200,000 |
Békásmegyeri Nevelési Tanácsadó |
Budapest |
Pedagógusok számára intenzív segítségnyújtás nyitott csoportban című program. |
200,000 |
Beszélj Velem Alapítványi Óvoda |
Budapest |
A Jenaplan pedagógia használatához eszközrendszer megteremtése. |
180,000 |
Bokrosi Általános Iskola és Óvoda |
Csongrád-Bokros |
Az intézmény óvodai nevelőmunkája és a már Freinet-pedagógia szerint működő iskolai munka jobb összehangolása |
200,000 |
Budapesti Montessori Társaság |
Budapest |
A multikulturális oktatás bevezetése a Montessori módszer felhasználásával |
300,000 |
Búzavirág utcai Óvoda |
Kaposvár |
A környezettudatos szemléletet alapozó óvodai nevelési program folyamatos bevezetése a gyermekközpontúbb életszervezéssel,egyénileg differenciált fejlesztéssel |
180,000 |
Carl Rogers Személyközpontú Iskola |
Budapest |
A gyakorlati munka tapasztalatait rögzítő jegyzetek és dokumentumok alapján esettanulmányok készítése, CD-n hozzáférhetővé tétele. |
1,000,000 |
Csontváry Kosztka Tivadar Általános és Alternatív Iskola |
Budapest |
A lépésről-lépésre iskolai progam folytatásának támogatása |
150,000 |
Damjanich úti Óvoda |
Ózd |
Az óvodában folyó Montessori program továbbfejlesztése |
200,000 |
Dél-Budai Waldorf Egyesület |
Budapest XI. |
Az óvoda egyedi karakterét erősítve a népi kultúra hagyományainak őrzése, kézműves foglalkozások, néprajzkutatók előadása |
150,000 |
Dr. Göllner Mária Waldorf Egyesület |
Piliscsaba |
A megnövekedett létszám miatt egy második óvodai csoport elindítása |
200,000 |
Dr. Török Béla Általános Iskola és Diákotthon |
Budapest |
Általános iskola felső tagozatában tanuló, halmozottan sérült gyermekek komplex fejlesztési programja, az esélyegyenlőség csökkentése érdekében. |
40,000 |
Dunaújváros, Arany János Általános Iskola |
Dunaújváros |
Az 1999/2000-es tanévben induló alternatív, Freinet-szellemű első osztály indítása. |
300,000 |
Ego Alapítvány |
Budapest |
Az anya-csecsemő konzultációs program folytatása. |
1,500,000 |
Éltes Mátyás Iskolaközpont |
Pécs |
Az Ullrich-féle színes kotta rendszer, az Ulwila módszer,mint program adaptálása, illetve átdolgozása az enyhe fokban fogyatékos gyermekek ének-zene oktatásához |
500,000 |
Eötvös József Általános Iskola |
Hajdúböszörmény |
A program az óvodára építve segíti az óvoda és iskola közti átmenetet |
120,000 |
Fazola Henrik Általános Iskola |
Miskolc |
A Lépésről-lépésre iskolai program folytatása |
150,000 |
Feszty Árpád Általános Iskola |
Komárom |
A tanulás megszervezése gyermekközpontú képességfejlesztő szemléletmód alkalmazásával a család tagjainak bevonásával |
50,000 |
Forrás Waldorf Általános Iskola |
Győr |
A Waldorf-pedagógia bemutatása és megismertetése szülőkkel, pedagógusokkal, egy átfogó ismertető prospektus kiadása |
140,000 |
Forrás Waldorf Általános Iskola |
Győr |
A gyermekközpontú Waldorf-pedagógia folytatása, továbbfejlesztése az 1-6. évfolyamon, az ehhez szükséges taneszközök biztosítása |
250,000 |
FSC Magyarországi Tereptanulmányi Központ Alapítvány |
Budapest |
Vak és gyengénlátó gyermekek művészeti oktatása a Széművészeti Múzeumban. |
454,000 |
Gordon Iskolát Pártoló Szülők |
Kecskemét |
A nagy érdeklődéssel kísért Szülők Iskolája program folytatása a családi nevelés hatékonysága érdekében. |
100,000 |
Gödöllői Szabad Waldorf Általános Iskola |
Gödöllő |
Gyermekközpontú képességfejlesztő pedagógiai módszer alkalmazása a tanítás-tanulási folyamatban, az ezt elősegítő pedagógusképzés és kiadványok készítése. |
200,000 |
Gödre, Általános Iskola |
Gödre |
A Lépésről lépésre program folytatása, kiterjesztése az alsó tagozat 4 évfolyamára. |
160,000 |
Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület |
Kecskemét |
Speciálisan Kecskemét város adottságainak megfelelő Waldorf pedagógiai program leírása, ezzel kapcsolatos kiadvány szerkesztése, megjelentetése |
200,000 |
Haás Ildikó |
Szada |
A Waldorf módszerre épülő alternatív nevelési program folytatása és továbbfejlesztése |
300,000 |
Harmatcsepp Montessori Óvoda |
Budapest |
Vegyes korosztályú és szociális hátterű gyermekeknek művészeti program megvalósítása. |
80,000 |
Hétszínvirág Általános Iskola |
Marcali |
Eddigi, az iskolafejlesztés gyakorlatához szorosan kapcsolódó dokumentumok nyomtatási költségei. |
200,000 |
Hódmezővásárhely M. J. V. Önkormányzat Bajcsy-Zs. utcai Óvoda |
Hódmezővásárhely |
Waldorf-óvodai nevelés. |
300,000 |
Hriszto Botev Általános Iskola Minerva Alapítványa |
Veszprém |
A humanisztikus kooperatív tanulási modell működése. |
220,000 |
Icsu Ferencné |
Polgár |
A Freinet pedagógia gyakorlati és elméleti bemutatása, megismertetése, terjesztési, regionális bázishely kiépítése, munkafeltételek megteremtése |
200,000 |
Igazgyöngy Alapítvány |
Berettyóújfa |
Olyan sajátos vizuális nevelési program gyakorlati alkalmazása, melynek legfontosabb jellemzője a gyermekközpontúság, az egyéniség,a másság tudatos felvállalása |
400,000 |
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola |
Kálló |
A tanulási problémákkal küzdő gyermekek esetében az okok korai feltárása, a célirányos segítés, felzárkóztatás, differenciális foglalkozások megszervezése |
180,000 |
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Speciális Szakiskola |
Kaposvár |
Gyermekközpontú képességfejlesztő szemléletmód alkalmazása az 1-6. osztályban |
200,000 |
II. sz. Napköziotthonos Óvoda |
Sándorfalva |
A gyermeki fejlődés segítése a Waldorf pedgógia útmutatása alapján, a helyi sajátosságok figyelembevételével. |
135,000 |
II. sz. Óvodai Igazgatóság Kastélykerti Óvoda |
Bátonyterenye |
A Montessori pedagógiai program eszközeinek bővítése, a kiemelt nevelési területek továbbfejlesztése |
210,000 |
II. sz. Összevont Napköziotthonos Óvoda |
Pásztó |
Százszorszépet százszor jól - helyi óvodai nevelési programhoz fejlesztőjátékok, könyvállomány bővítése, továbbképzés támogatása |
100,000 |
III. sz. Óvodai Igazgatóság Mátyás király úti Óvoda |
Szolnok |
Az óvoda és a család együttműködési programterve a gyermeki személyiség fejlesztése érdekében |
100,000 |
III. sz. Óvodai Körzet, 10. sz. Óvoda |
Ajka |
Kis lépésekkel a Waldorf-pedagógiai útján - személyiségközpontú óvodai nevelés megvalósítása. |
130,000 |
IV. sz. Összevont Óvoda |
Budapest |
Személyközpontú Freinet pedagógiai munka folytatása és terjesztése a Kiscsikó óvodai csoportban. Egyéni tapasztalatszerzésre épülő új projektek kidolgozása |
200,000 |
Játék-Mozgás-Kommunikáció Óvoda |
Budapest |
Az óvodai program folytatásához szükséges tárgyi feltételrendszer pótlása, felújítása, bővítése, egyben kapcsolattartás, cserelátogatás, szakmai konzultáció |
100,000 |
Kalocsa Város Óvodája Bem Apó utcai Tagóvoda |
Kalocsa |
Képességfejlesztő matematikai játékok az óvodai nevelésben. A gyermekek komplex személyiségfejlesztése a családok bevonásával |
140,000 |
Kamaraerdei Óvoda |
Budaörs |
A drámapedagógia, mint nevelési módszer további alkalmazása az óvodai munka során |
150,000 |
Karácsony Sándor Waldorf Óvoda |
Göd |
Az óvoda szakmai munkájának, színvonalának emelése érdekében az óvónő és szülőképzés elvégzése és a tanultak hasznosítása az óvodai nevelésben |
140,000 |
Karczewicz Józsefné |
Budapest VIII. |
A Freinet alapelvek érvényesítése és terjesztése új közegben az érdeklődő pedagógusok ill. szülők felé, a működéshez szükséges alapfeltételek biztosítása |
200,000 |
Kék Madár Alapítvány |
Veszprém |
A Kék Madár Program folytatása, belső képzés, közös pedagógiai gondolkodás megvalósítása. |
100,000 |
Kincskereső Iskola |
Budapest |
A gyermekközpontú óvodai nevelésen alapuló módszerek, tevékenységek átmentése az iskolai életbe. |
1,510,000 |
Kinizsi Úti Óvoda |
Mezőberény |
A Freinet szellemű óvodai nevelő munka gyakorlatának, eredményeinek bemutatása |
200,000 |
Kipp-Kopp Magánóvoda |
Szeged-Tápé |
Freinet-szellemű óvodai program |
50,000 |
Kiserdei Óvoda |
Bátonyterenye |
Az óvodáskor sajátos életkörülményeinek és szükségleteinek megfelelően gyermekközpontú óvodai nevelési program |
300,000 |
Kispesti Waldorf Óvoda |
Budapest XIX |
A Waldorf óvodában folyó pedagógiai munka speciális eszközeinek beszerzése |
100,000 |
Kistáltos Óvoda |
Komárom |
Az óvoda nevelési programja eszközellátása, a szülő tanfolyamok előadói díja, a program nyilvánosságra hozatala, szülői levelek kiadása |
150,000 |
Kodály Zoltán Óvoda |
Jobbágyi |
Személyiségnevelés a pozitív érzelmek erősítésével, az ének-zene, az irodalom és a környezetkultúra kiemelt eszközeivel, kézenfogva a családdal |
200,000 |
Komlódi-Falvi Óvoda |
Vésztő |
Az óvodai nevelés játékkal, mesével c. program adaptációjának alkalmazása többségében hátrányos helyzetű, veszélyeztetett és roma gyermekek nevelésében |
200,000 |
Kossuth Lajos Általános Iskola |
Tatabánya |
Az egésznapos tanítás folyamán - iskolapad és tanítási idő teljes felbontásával, iskolatáska és házifeladat nélkül a Lépésről-lépésre program folytatása |
300,000 |
Kovács Árpádné |
Vasvár |
Az óvodáskor sajátos problémái - dislexia, disgráfia, discalculia megelőzése és korrekciója |
362,500 |
Kovács Zoltán Alapítvány |
Budapest |
Hátrányos helyzetű emberek gyermekei számára térítésmentes óvoda működtetése. |
300,000 |
Kovácsné Cilli Veronika |
Sárospatak |
Részvétel a solymári Waldorf Óvodapedagógiai Szemináriumon. |
100,000 |
Kunhegyes Város Óvodai Intézménye |
Kunhegyes |
A gyermek szükségleteire épülő olyan kötetlen tevékenységrendszer alkalmazása, amelyben kiemelt helyet foglal el a játék és a mese. |
100,000 |
Lauder Javne Zsidó Közösségi Iskola |
Budapest |
Gyermekközpontú tanulásszervezés gyakorlatának bemutatása videofelvétel-sorozattal |
300,000 |
Ligeti sori Óvoda |
Békéscsaba |
A Freinet szellemiségű pedagógiai program továbbfejlesztése. |
150,000 |
Lorántffy Zsuzsanna úti Napköziotthonos Óvoda |
Miskolc |
Barangolás a zene birodalmában, a kreatív alkotás megízlelése a játék derűs, örömteli személyiségformáló lehetőségeinek felfedeztetése. |
100,000 |
Magyar Waldorf Szövetség |
Solymár |
A Waldorf módszerű zenetanítás műhelymunkája. |
300,000 |
Magyar Waldorf Szövetség |
Solymár |
A Waldorf iskolákban tanuló gyermekek szüleinek bevezetése a pedagógia mélyebb összefüggéseibe. |
500,000 |
Mérei Ferenc Általános Iskola, Szakiskola és Felnőttoktatási Gimnázium |
Budapest |
A Lépésről-lépésre iskolai program propagálása és további működtetése az iskolában. A projektoktatást szolgáló iskolán kívüli programok szervezése |
165,000 |
Mókus Odú Gyermekóvó és Szolgáltató Bt. |
Gödöllő |
Magánóvodai program továbbfejlesztése. |
100,000 |
Montessori Oktatási Centrum |
Budapest |
A müncheni Kinderzentrumban szerzett tapasztalatok magyarországi adaptálása |
350,000 |
Mosolygós Gyermekért Alapítvány |
Hódmezővásárhely |
Az óvodában működő Waldorf-csoport Euritmia foglalkozásának megszervezése. |
80,000 |
Mosolygós Gyermekért Alapítvány |
Hódmezővásárhely |
Előadássorozat szervezése Hódmezővásárhelyen szülők, pedagógusok részére a Waldorf-pedagógia megismertetésére. |
150,000 |
Mosolygós Gyermekért Alapítvány |
Hódmezővásárhely |
A hódmezővásárhelyi Virág utcai óvodában működő Waldorf-csoport tárgyi feltételeinek javítása. |
50,000 |
Nagykovácsi Waldorf Óvoda |
Nagykovácsi |
Előkészítő, 2-4 éves korú kisgyermekek részére a Waldorf óvodai program szerint előadások és gyakorlati kézműves foglalkozások szervezése, megvalósítása |
150,000 |
Napköziotthonos Óvoda |
Budapest |
A harmonikus gyermekkorért helyi, az óvodás kor sajátos életkori követelményeire épülő program bevezetése. |
200,000 |
Napköziotthonos Óvoda |
Kisoroszi |
A gyermekek személyre szóló, gyermekközpontú óvodai nevelése. |
150,000 |
Napköziotthonos Óvoda |
Miskolc |
A Lépésről-lépésre óvodai alternatív program megvalósítása a miskolci Vasgyári Óvodában |
150,000 |
Napköziotthonos Óvoda |
Budapest |
Az egyes gyermekek sajátos szükségleteire, átékra, mozgásra épülő,a közös játék élményével motiváló, drámapedagógiai módszereket alkalmazó program megvalósítása |
200,000 |
Napköziotthonos Óvoda |
Budapest X. |
Maria Montessori pedagógiájára épülő helyi óvodai nevelési program széleskörű ismertetése |
220,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Dáka |
Dáka |
Udvari ügyességfejlesztő játékok, kiegészítők beszerzése |
50,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Eger |
Eger |
Sajátos, egyéni, Játékkal az életre, Minden Mozog program folyamatos működésének megvalósítása. |
75,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Erdőkövesd |
Erdőkövesd |
Az Óvodai nevelés játékkal, mesével című program bevezetése. |
100,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Kadarkút |
Kadarkút |
A program a hagyományos tevékenységformákat a néphagyományőrzésből, a természetvédelemből, a családokkal való együttműködéssel gazdagítja |
100,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Kecskemét |
Kecskemét |
A Lépésről-lépésre óvodafejlesztő program folytatása |
100,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Lovasberény |
Lovasberény |
Óvodai nevelés játékkal, mesével program hatékonyabb alkalmazása. A munka minőségi színvonalának emelése |
150,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Nagykozár |
Nagykozár |
A nevelőtestület legfontosabb feladata a Rogersi gondolatok terjesztése a pedagógustársadalom körében |
160,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Taktaszada |
Taktaszada |
A gyermekek felzárkóztatása, iskolába történő előkészítése, komplex személyiségjegyek játékos fejlesztése |
200,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Tiszabábolna |
Tiszabábolna |
Az óvodáskor sajátosságait figyelembevéve a gyermekek egyéni szükségleteinek, igényeinek megfelelő, az iskolás foglalkozásoktól teljes mértékben eltérő óvodai é |
100,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Újszentgyörgy |
Újszentgyörgy |
Nevelés családias légkörben, együtt a szülőkkel. |
100,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Vanyarc |
Vanyarc |
A Freinet-technikák alkalmazása hatákonyabbá tétele érdekében az eszközrendszer fejlesztése |
200,000 |
Napköziotthonos Óvoda, Varsány |
Varsány |
A gyermek és személyiségközpontú óvodai nevelés kibontakoztatása, ennek feltételrendszerének a továbbfejlesztése |
400,000 |
Napsugár Óvoda |
Bátonyterenye |
Természetes életmódra nevelés Treinet-vel |
180,000 |
Négy Évszak Waldorf Pedagógiai Alapítvány |
Szekszárd |
Ez év szeptemberében induló szekszárdi Waldorf óvoda alapvető tárgyi feltételeinek biztosítása, ill. a Waldorf pedagógia ismertetéséhez való hozzájárulás |
200,000 |
Óbudai Waldorf Iskola |
Budapest |
A háztartási ismeretek tantárgy beindítása; egyéni fejlesztést igénylő gyerekeknek foglalkoztató szoba. |
200,000 |
Óvoda |
Pécs-Somogy |
Új pedagógiai program bevezetése az ízlésformálás, a hagyományápolás érdekében. |
100,000 |
Óvoda, Sárkeresztes |
Sárkeresztes |
Az óvodai nevelés játékkal, mesével c. programmal működő csoportok fejlesztése; az óvodai nevelés színvonalának emelése. |
200,000 |
Óvodai Nevelés a Művészetek Eszközeivel Szakmai Egyesület |
Szolnok |
Az Egyesület 168 intézmény szakmai munkáját irányítja. A bázisóvodában bemutató kert-játszó udvar kialakításának segítése |
200,000 |
Óvodai Waldorf Óvoda |
Budapest |
Két Waldorf-óvónő posztgraduális továbbképzésének támogatása. |
60,000 |
Óvodaiskolai Munkaközösség |
Debrecen |
Az óvodaiskola program működési színvonalának, az elvek gyakorlati megvalósulásának elemzése |
187,800 |
Önálló Óvodai Intézmény II. sz. Óvoda |
Jászapáti |
Művészeti nevelés keretén belül játékban integrált tanulás alapján, alternatív programmal történő iskolára való alkalmassá tétel. |
200,000 |
Önkormányzati Óvoda |
Hajdúsámson |
A tevékenységközpontú óvodai nevelés keretén belüli felzárkóztató-fejlesztő pedagógiai tevékenység támogatása |
110,000 |
Önkormányzati Óvoda |
Hajdúsámson |
Az anyanyelvi nevelés lehetőségei a komplex foglalkozások keretében |
66,000 |
Önkormányzati Óvoda |
Hajdúsámson |
Az anyanyelvi nevelés fejlesztésének lehetőségei a Nyelvi-irodalmi-kommunikációs program keretében |
120,000 |
Őzike Óvoda |
Bátonyterenye |
Ákom-Bákom vizuális-esztétikai nevelési programban a sajátos arculat megformálása |
200,000 |
Palástiné Kunos Marianna |
Csongrád |
Kreatív magatartást serentő program Freinet szellemű óvodai csoportban |
150,000 |
Pesti Waldorf-pedagógiai Egyesület |
Budapest |
Az óvoda és iskola közötti harmonikus átmenet biztosításához speciális eszközök alkalmazása. |
200,000 |
Petőfi úti Napköziotthonos Óvoda |
Ózd |
Az óvodában folyó Montessori nevelési programhoz szükséges környezet kialakítása, eszközök bővítése. |
200,000 |
Póczik Miklósné |
Dunakeszi |
Helyi nevelési program bevezetéséhez elméleti és gyakorlati felkészülés. |
150,000 |
Rákosmenti Waldorf Pedagógiai Alapítvány |
Budapest |
Az óvodában és iskolában dolgozó pedagógusok továbbképzése |
150,000 |
Rét Úti Óvoda |
Kaposvár |
A játékra épülő kommunikációs készség, anyanyelvi nevelés. |
50,000 |
Szabad Waldorf Általános Iskola és Óvoda |
Fót |
Az intézményben működő szakmai továbbképzéseket nyújtó vendégtanárok anyagi támogatása. |
1,920,000 |
Szabó Lőrinc Általános és Német Két Tanítási Nyelvű Iskola |
Miskolc |
Zökkenőmentes átmenet az óvodai élet és az alsó tagozat között |
300,000 |
Szegedi Szabad Waldorf Irányba Tevékenykedő Óvoda |
Szeged |
Tárgyi eszközök beszerzése a Waldorf óvodapedagógiai program megvalósítása érdekében, pedagógus továbbképzés támogatása |
200,000 |
Szegedi Waldorf Társaskör Egyesület |
Szeged |
A Waldorf-pedagógia és szellemi hátterének széleskörű megismertetésére és gyakorlati alkalmazására rendezvények szervezése, kiadványok készítése. |
200,000 |
Szegedi Waldorf Társaskör Egyesület |
Szeged |
A Waldorf-pedagógia és szellemi hátterének széleskörű megismertetése és gyakorlati alkalmazása, Waldorf-iskola alapítása, pedagógusok önképzésének támogatása |
250,000 |
Szigligeti utcai Óvoda |
Békéscsaba |
A Freinet szellemiségű pedagógiai program továbbfejlesztése |
250,000 |
Szivárvány Katolikus Óvoda |
Kiskunmajsa |
Tárgyi feltételek biztosítása a nem iskolás jellegű körülmények megteremtése érdekében |
150,000 |
Szivárvány Óvoda |
Dunaújváros |
Érzelmi biztonságra épülő nevelés megvalósítása és a család-óvoda partnerkapcsolatának teljeskörű kiépítése. |
50,000 |
Szombathelyi Waldorf Társaskör |
Szombathely |
Alakuló Waldorf-iskola szervezése és szaktanácsadás, szervezeti jogi alapok megteremtése, pedagógusok beiskoázása, kapcsolódó rendezvények, táborok. |
300,000 |
Szombathelyi Waldorf Társaskör |
Szombathely |
Sajátos életkori szükségleteket figyelembe vevő és a gyermek individualitását előtérbe helyező Waldorf óvodapedagógiai program folytatása. |
200,000 |
Tisza Óvoda |
Mezőtúr |
Az óvodás korú gyermekek komlex módon történő fejlesztése életkori sajátosságaik messzemenő figyelembevételével. |
150,000 |
Török Sándor Waldorf-Pedagógiai Alapítvány Óvoda |
Budapest II. |
Az óvodában egész évben folyó komplex művészeti-esztétikai nevelés bemutatása, a megvalósításhoz szükséges anyagok, eszközök felsorolása |
170,000 |
Törökzugi Óvoda |
Gyula |
A helyi nevelési program folyamatos megvalósítása, színvonalas, ízléses játékok, eszközök segítségével, melyek fejlesztik a gyermekek képességeit |
100,000 |
Újvidéki Utcai Óvoda Huncutka Alapítványa |
Szeged |
A pályázat a vizuális percepció, a téri tájékozódás, a dysgraphia prevencióját tűzte ki célul |
100,000 |
V. sz. Tagóvoda |
Kunmadaras |
Drámajáték az óvodában, a mesék bűvölete az óvodai nevelésben |
200,000 |
Váci Waldorf Általános Iskola |
Vác |
Újonan indult iskola ismertségének növelése kiadványok készítésével. |
150,000 |
Váci Waldorf Általános Iskola |
Vác |
A Waldorf-pedagógia elveinek minél teljesebb megvalósítása |
202,900 |
Vadgesztenye Óvoda |
Veszprém |
A Waldorf pedagógiai program szerint működő csoportok pedagógusainak továbbképzése, ill. a továbbképzés témáinak publikálása, óvodai folyóirat létrehozása |
190,000 |
Veszprémi Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszék |
Veszprém |
Szakmai műhely folyamatos működtetése, a csoportvezetők díja, útiköltsége, a felhasznált eszközök finanszírozása |
200,000 |
Waldorf Általános Iskola |
Budaörs |
Speciális olvasókönyv összeállítása, amelynek olvasmányanyaga és betűtípusa a pedagógiához illeszkedően az 1-4. osztály sajátosságait tükrözi |
150,000 |
Waldorf Óvoda |
Győr |
Ünnepek a Waldorf-óvodában című munkaanyag első kötetének elkészítése; a gyermekcsoportok eszköztárának pótlása. |
190,000 |
Wargha István Pedagógiai Főiskola Gyakorló Óvoda |
Hajdúböszörmény |
Az 1999/2000. tanévben kerül bevezetésre a Vidámság Háza óvodai program, melynek nevelési célja a 3-6-7 éves gyerekek harmonikus fejlődésének elősegítése |
300,000 |
X. sz. Összevont Óvoda |
Budapest |
A Montessori-módszerrel dolgozó csoportokban az eszközrendszer speciális felépítésének biztosítása. |
100,000 |
Zuglói Waldorf Pedagógiai Alapítvány |
Budapest |
A Zuglóban 1998 szeptemberében indult Waldorf-óvoda szellemi és tárgyi fejlesztése. |
200,000 |