A
Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Baktakéken él több mint három évtizede, az
ottani körzeti általános iskola igazgatója. Hét halmozottan hátrányos
település közösen fenntartott iskolájáé. A hét településen, már a
nyolcvanas évek eleje óta iskolaotthonos oktatás folyik. A hétköznapok
tapasztalata bebizonyította, hogy a roma kisebbségi tanulók így képesek
valamennyit behozni halmozott hátrányaikból: pedagógusi segítséggel
elsajátítják az iskolai anyagot, megismerkednek az alapvető higiéniai
szokásokkal, megtanulnak közösségben létezni, és felismerik az önmagukban
rejlő adottságokat és képességeket.
Pedagógusként elsődleges célja már évtizedek óta az, hogy megpróbálja
csökkenteni azt a hátrányt, amely a gyerekeket azért sújtja, mert az
országnak erre a vidékére születtek. Hiszen ebben a térségben az
elvándorlás, az évtizedes munkanélküliség, az elszegényedés és a
cigánykérdés mindenki életének meghatározó része és élménye.