Beküldési határidő: 2001. május 2-án
lejárt |
|
A pályázat célja |
Az esélyegyenlőség javítása az információ
elérhetőségének terén, a magyarországi nyilvános könyvtárak új
szolgáltatásainak és az ezekhez szükséges továbbképzés, metodika kidolgozásának
támogatásával. |
|
Az alábbi három kategóriában lehet pályázni a projekt
költségeinek 50%-os résztámogatására: |
A./ |
Nemzeti és etnikai kisebbségek könyvtári ellátásának
fejlesztésére pályázhatnak a nyilvános könyvtárak jegyzékében szereplő megyei
könyvtárak. |
Támogatás kérhető:
anyanyelvi dokumentumok beszerzéséhez, különös tekintettel az alap- és
középfokú oktatás irodalmát kiegészítő művekre (A beszerzésnél figyelembe kell
venni az ellátandó területet. Előnyben részesülnek a regionális ellátást
megszervező könyvtárak);
a kisebbségek számára nyújtandó anyanyelvi szolgáltatások propagandájára, PR
költségekre;
új szolgáltatások módszerének kidolgozására és elterjesztésére.
|
B./ |
Egészségkárosodottak könyvtári ellátásának megszervezésére
pályázhatnak a nyilvános könyvtárak jegyzékében szereplő városi könyvtárak |
Támogatás kérhető:
"könyvet házhoz" szolgálat megszervezéséhez a szociális gondozó
hálózattal együttműködve;
telefonos zöld szám működtetéséhez egy évre - a tapasztalati adatok begyűjtési
és publikálási kötelezettségével;
az egészségkárosodottak könyvtári ellátását szolgáló új módszerek
kidolgozásához;
eszköz beszerzésre gyengénlátók, vakok olvasási lehetőségeinek megteremtésére.
|
C./ |
Közhasznú információs szolgáltatások fejlesztésére pályázhatnak a
nyilvános könyvtárak jegyzékében szereplő megyei és városi könyvtárak. |
Támogatás kérhető:
technikai eszközök és dokumentumok beszerzéséhez;
adatbázisok létrehozásához (Törekedni kell a régióban működő rendszerek
összekapcsolására. Előnyben részesülnek a kistérségi közös adatbázisok
létrehozói);
közhasznú információs modell kidolgozásához, tréning anyag elkészítéséhez,
tanfolyam szervezéséhez.
|
|
A pályázati döntésekről szóló
értesítés várható ideje: 2001. szeptember 30. |
|
Programvezető: |
Szőke Katalin |