|
HOZZÁJÁRULÁS A JEFFERSON PROGRAMHOZ * |
KÓDSZÁM:
7042 |
Vissza a programok
felsorolásához
A pályázatok beérkezésének határideje:
1999. május 14-én lejárt
A pályázat célja
A Jefferson program keretében az információs
társadalomban való aktív, cselekvő részvételre felkészítő pedagógiai programok, iskolai gyakorlatok és az iskola keretein belül folyó tevékenységek
támogatása.
Pályázhattak
Általános és középiskolák. Az intézményen belül pályázhat tanárcsoport,
diákcsoport, tanár-diák vegyes csoport, illetve magánszemély, aki programjával az
intézmény vezetésének bizalmát élvezi. Egy intézmény több pályázatot is
beadhat.
Pályázni lehetett
A pályázat keretében a Jefferson program
elveinek megfelelő, a számítógépet nem célként, hanem eszközként felhasználó
folyamatos iskolai tevékenységek, kísérletek, elképzelések, helyi versenyek
támogatására lehet pályázni (ösztöndíjas támogatás a programban résztvevők
részére illetve dologi kiadások támogatása).
Előnyt élveznek azok a pályázatok:
melyek aktív diákrészvételt mutatnak fel;
melyek a diákönkormányzatok bemutatását; a választások, és a választásokkal
kapcsolatos tevékenységek, programviták, napirendek összeállítását; a belső
rendről folytatott viták számítógéppel, hálózati kommunikációval történő
bonyolítását célozzák meg;
melyekben az iskola saját források
bevonásával, valamint külső támogatók által is segíti a fejlesztést;
melyek együttműködésen alapuló pályázatot nyújtanak be (pl. több iskola
részvételével, önkormányzatok közreműködésével) és a kommunikációhoz a
számítástechnika korszerű eszközeit használják;
további előnyt jelent, ha az iskola tantestülete közös akaratról tud beszámolni
pályázatában, és minél több iskolapolgárt tudnak a közös munkába bevonni.
A Jefferson program főbb gondolatait a Nevelés állampolgári
részvételre és kreativitásra a sz
ámítógép segítségével: A
Jeffersoni kísérlet c. cikk tartalmazza (Fizikai Szemle 96/1, Vámos Tibor).
Az elbírálás szempontjai
Előnyt jelent, ha az iskola saját források
bevonásával is segíti a fejlesztést, valamint ha az iskola külső támogatók
segítségével is gazdagítja felszerelését. Előnyt élveznek azok az iskolák,
amelyek együttműködésen alapuló pályázatot nyújtanak be, és a kommunikációhoz a
számítástechnika korszerű eszközeit használják (e-mail, BBS, INTERNET). További
előny, ha az iskola tantestülete közös akaratról tud
beszámolni pályázatában, és minél több iskolai polgárt tudnak a közös munkába
bevonni.
Vissza az oldal elejére